Schiele's paintings in prison
Την άνοιξη του 1912 ο Egon Schiele συνελήφθηκε στο Neulengbach από τις αυστριακές αρχές με την κατηγορία της αποπλάνησης μιας ανήλικης κοπέλας και κρατήθηκε υπό επιτήρηση για δύο εβδομάδες, μέχρι τελικά να διαλευκανθεί η υπόθεση. Εντούτοις, στο St. Poelten, όπου είχε ήδη μεταφερθεί από την προηγούμενη σύλληψή του, του επιβλήθηκε τριήμερη φυλάκιση -αν και παρέμεινε στις φυλακές του St. Poelten 27 ημέρες- με κατηγορία την αναπαραγωγή ανήθικων σχεδίων. Ο δικαστής που εκδίκασε την υπόθεση έκαψε συμβολικά ένα από τα "κατηγορούμενα" σχέδια του Schiele στη φλόγα ενός κεριού, de jure δικαίωμα των αυστριακών αρχών!
Ο Schiele ακόμη και στη φυλακή δεν παρέμεινε ανενεργός. Κατέφυγε στη δημιουργία 12 έργων με έντονα καταγγελτικούς τίτλους.
"Die eine Orange war das einzige Licht"
"Nicht gestraft, sondern gereinigt fühl ich mich!"
"Die Tür in das Offene"
"Organische Bewegung des Sessels und Kruges"
"Zwei meiner Taschentücher"
"Kunst kann nicht modern sein; Kunst ist urewig"
"Den Künstler hemmen ist ein Verbrechen, es heisst keimendes Leben morden!"
"Ich liebe Gegensätze"
"Gefangener!"
"Ich werde für die Kunst und meine Geliebten gerne ausharren"
"Mein Wandelweg führt über Abgründe"
The single Orange was the only Light 19 April 1912
Gouache, watercolour and pencil, 31,9 x 48 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
I Feel Not Punished but Purified! 20 April 1912
Gouache, watercolour and pencil, 48,4 x 31,6 cm
The Door to the Open! 21 April 1912
Watercolour and pencil, 48,2 x 32 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
Organic Movement of Chair and Pitcher 21 April 1912
Watercolour and pencil, 31,8 x 48 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
Two of my Handkerchiefs 21 April 1912
Watercolour and pencil, 48,2 x 31,7 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
Art cannot be modern. Art is primordially eternal 22 April 1912
Gouache, watercolour and pencil, 32 x 48,3 cm
Hindering the Artist is a Crime, It is murdering Life in the Bud! 23 April 1912
Watercolour and pencil, 48,6 x 31,8 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
I Love Antitheses 24 April 1912
Watercolour and pencil, 48 x 31 cm
Prisoner! 25 April 1912
Watercolour and pencil, 48,2 x 31,7 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
For Art and for my loved Ones I will gladly endure to the End! 25 April 1912
Watercolour and pencil, 48,2 x 31,8 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
My wandering Path leads over Abysses 27 April 1912
Watercolour and pencil, 32 x 48 cm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
Στα έργα εντοπίζονται γράμματα όπως "D", το οποίο υποδηλώνει την ημέρα Τρίτη (Dienstag) ή την Πέμπτη (Donnerstag). Επίσης, το γράμμα "G" στο έργο "Organic Movement of Chair and Pitcher" επισημαίνει ότι δημιουργήθηκε κατά την περιόδο της φυλάκισης από τις λέξεις "Gefängnis" (Φυλακή) ή "Gefangenschaft" (Αιχμαλωσία).
11 σχόλια/comments:
Ωραία απάντηση !!!
εγώ δε μπορώ να δω τα γράμματα στα οποία αναφέρεσαι... είναι νοητά ή υπαρκτά, απλώς δυσδιάκριτα;
Σ.Π.Ρ.,
Θα ήταν ευδιάκριτα, αν η ανάλυση των εικόνων ήταν μεγάλη. Αλλά στην ηλεκτρονική πινακοθήκη της Albertina διατίθενται μόνο σ'αυτήν την ανάλυση.
Πολυ ενδιαφερουσα η ιστορια του!
Επειδή η τέχνη θέλει και φαντασία περάστε από τον κήπο να παραλάβετε ένα βραβείο. Καλό 3ημερο.
Bλεπω πως ο κηπουρος σας χαρισε ηδη το βραβειο φαντασιας! Περασα ακριβως για να σου πω να περασεις να το παραλαβεις απο μενα Antoine,το αξιζεις οσο κανενας αλλος!
Αυτόν τον πίνακα που δεν βρήκες τον ζωγράφισε στις 26 του μηνός; Παρατηρούσα τις ημερομηνίες και η μόνη ημερομηνία χωρίς έργο ήταν αυτή και μου αρέσει η ιδέα να ζωγράφιζε κάθε μέρα. Αλλά και πάλι, αν έμεινε 27 μέρες στη φυλακή και πάλι αρκετές μέρες δε ζωράφισε. Σίγουρα είναι περίεργο αυτό που λέω, αλλά εγώ που δεν ξέρω πολλά από τέχνη είδα πιο πολύ το ποστ σαν το χρονικό της φυλάκισης ενός καλλιτέχνη που καταφεύγει στην τέχνη του.
Theogr ο κηπουρός & Γαλάτεια,
Σας ευχαριστώ αμφότερους!
marionettie,
Και ήταν σωστή η παρατήρησή σου. Είναι ένα χρονικό φυλάκισης γραμμένο πάνω σε χαρτί με γραμμές και γράμματα. Πολύ διαφορετικό απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει ως τώρα, ένα μανιφέστο κατά της λογοκρισίας και του συντηρητισμού.
Η τέχνη δεν ξέρει από φυλακές, ούτε από λογοκρισία. Χαίρομαι που το θέμα είχε αίσιο τέλος για τη Χουακίνα, τι ιδανικότερη απάντηση από έναν Schiele!
evaggelia-p,
Αίσιο τέλος δεν είχε ακριβώς... απλώς, ο jimanant κι εγώ βοηθήσαμε κάπως την κατάσταση με μία νέα αρχή!
Βέβαια, κρατήσαμε λίγη "απρέπεια" με μία έμφαση στον Schiele.
Χαιρετώ!
Post a Comment