September 2, 2007

Picasso's Arlequins & Pierrot the Clown

Αυτήν την εβδομάδα στο αγαπημένο σας xouakina.blogspot.com εκθέτονται έργα του Pablo Ruiz Picasso και ειδικότερα με θέματα αρλεκίνους και γενικά ανθρώπους από το χώρο του λαϊκού θεάματος. Παράλληλα, δίπλα σε κάθε έργο θα βρείτε και στοιχειώδεις πληροφορίες.
Μαζί με τον Πικάσο απολαύστε και το υπέροχο Pierrot the Clown.



Placebo - Pierrot ...




Paul en Arlequin (Ο Πωλ ντυμένος Αρλεκίνος)
Λάδι σε μουσαμά, 130 x 97,5 εκ., 1924
Μουσείο Πικάσο, Παρίσι


Baladins (Πλανόδιοι Θεατρίνοι)
Γκουάς σε μουσαμά, 90 χ 71 εκ., 1905
Κρατική Πινακοθήκη Στουτγάρδης, Στουτγάρδη


Au Lapin Agile (Στο "Lapin Agile")
Λάδι σε μουσαμά, 99 x 100,5 εκ., 1905
Συλλογή κου και κας Βάλτερ Χ. Άνενμπεργκ, Ράντσο Μιράζ (Καλιφόρνια)


Arlequin accoudé (Αρλεκίνος στηριγμένος στον αγκώνα του)
Λάδι σε μουσαμά, 82,8 x 61,3 εκ., 1901
Μητροπολιτικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη


Arlequin (Αρλεκίνος)
Λάδι σε μουσαμά, 183,5 x 105,1 εκ., 1915
Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη


Seated Arlequin - The painter Jacinto Salvado (Καθιστός Αρλεκίνος - Ο ζωγράφος Χαθίντο Σαλβάδο)
Λάδι σε μουσαμά, 130 x 97 εκ., 1923
Εθνικό Κέντρο Μοντέρνας Τέχνης, Παρίσι

15 σχόλια/comments:

Antoine said...

Σε παλαιότερο ποστ που είχε δημοσιευθεί με θέμα τη "Βασίλισσα Ιζαμπώ", πάλι του Πικάσο, είχα δηλώσει ότι δεν ενθουσιάζομαι ιδιαίτερα από τη ζωγραφική του εν λόγω καλλιτέχνη.

Ωστόσο, ένα τραγούδι (αυτό που ακούγεται στην ανάρτηση) με έκανε να δω τα έργα του Πικάσο με άλλο μάτι και φυσικά διέκρινα μία σπάνια δημιουργικότητα.

Απολαύστε και εσείς τους πίνακες ενός από τους μεγαλύτερους ζωγράφους της Ιστορίας!

Lorelei Am Rhein said...

Αντώνη μου, το όλο concept είναι υπέροχο!
Ο Πικάσο είναι από τους μεγαλύτερους ζωγράφους, όχι του αιώνα του, αλλά όλων των εποχών.
Η αποδόμηση των μορφών, στην κυβιστική και ύστερη σουρεαλιστική του περίοδο, έγιναν αντικείμενο μελέτης και επιρροής για τους μεταγενέστερους ζωγράφους!
Και λατρείας, φυσικά!
Τα έργα του σηματοδοτούν μια νέα αντιμετώπιση του αισθητικά ορθού.

Είναι μέγιστος, με μια λέξη!

Lorelei Am Rhein said...

Το concept, μουσική και θέμα, δένει πολύ όμορφα!
Να προσθέσω για τον Πικάσο, ότι έχει σημαδοτήσει μοναδικά την φρίκη του πολέμου (εμφύλιος πόλεμος επί Φράνκο στην Ισπανική κωμόπολη Γκερνίκα)
με τον ομώνυμο πίνακα, που είναι πλέον σημείο αναφοράς!

Antoine said...

Lucy,

Χαίρομαι που σου αρέσει. Θα έρθω και θα συμφωνήσω και τα λόγια σου για την αποδόμηση των μορφών. Η τεχνική του Πικάσο είναι εκπληκτική.

Απλώς, είχα την εντύπωση πως προτιμάς περισσότερο την αναγεννησιακή και μπαρόκ ζωγραφική. Αλλά απ' ότι φαίνεται σου αρέσουν και τα μοντέρνα κινήματα.

gv said...

Ξερεις,Οσο περισσοτερο βλεπεις πινακες του Πικασο, τοσο περισσοτερο εκτιμας τον καλλιτεχνη.
Με την ευκαιρια ζητω αδεια να κανω λινκ την Χουακινα στο μπλογκ μου.
Επισης θελω να σου συστησω να ριξεις μια ματια στα βιβλια του Μενελαου Λουντεμη και ειδικα το "Ενα παιδι μετραει τ΄αστρα",γιατι βλεπω ενα μονομερη προσανατολισμο στις αναγνωσεις σου.

Antoine said...

Σαφώς και μπορείς να μας κάνεις λινκ!

Όσο για τις προσωπικές μου αναγνώσεις, αν η γνώμη σχηματίστηκε διαβάζοντας το προφίλ μου, διαφωνώ πως είναι μονομερείς. Απλώς προτίμησα να γράψω τα συγκεκριμένα βιβλία ως αγαπημένα.

Α! Καλώς ήλθες στη Χουακίνα!

Talisker said...

βρε αυτος ο Πικάσσο!!!
Ακομα διχαζει αλλα πραγματι αν βουτηχτεις στο χρωμα ειδικα σε οσους πινακες εχουν φορμες τα ξεχνας ολα..
Μου ειχε μεινει μια κουβεντα του Μπρακ:
"Η ζωγραφικη σου ειναι,
του ειχε πει,
σαν θες να μας δωσεις
να φαμε στουπί
και να να πιουμε πετρελαιο.."

Παρ ολα αυτα ολα τα εργα που διαλεξατε παιδια μου αρεσουν..και φυσικα το τραγουδι..
αν και το ειχα στην "Οδο Καρλ Γιααν Το βραδυ" του Μουνχ γιατι μου ταιριαζε στο κλιμα ..συνειρμικα πραγματικα συνοδευει αριστα την επιλογη σας...

Τι να πω καθε φορα που σας διαβαζω σας χαιρομαι.
Αντωνη ευχαριστω που με ενημερωσες!!

(τωρα μου ερχεται στο μυαλο και η "Παλιατσος Τσα Ου Καο" του Λωτρεκ...αλλη μεγαλη αδυναμια..και σε κεινον θα ταιριαζε ως χαλι...

Πανεμορφο παντως!!

Talisker said...

Αν το κανετε και κυβο θα μου στειλετε τον κωδικο ναι;;;;:::))

Antoine said...

Talisker,

τόσο πολύ σου άρεσε; Γιατί αν σου άρεσε τόσο να κάνω ένα slide και να το βάλουμε!

Επίσης, νομίζω -γι' αυτό άλλωστε το έκανα- πως η μουσική υπόκρουση δένει υπέροχα. Είναι εξαιρετικό κομμάτι με υπέροχους στίχους.

Lorelei Am Rhein said...

@Αντώνη μου,
όχι απλά μού αρέσουν και τα "μοντέρνα κινήματα",
αλλά δεν τα διαχωρίζω.
Η Τέχνη είναι μια!
Έχω αναρτήσει στο μπλογκ μου αρκετούς σύγχρονους ζωγράφους, από Ντε Κίρικο, Νταλί, Σαγκάλ, Ντελωναί κλπ.
Απλά μερικές φορές υπερισχύει στις αναρτήσεις κάποιο ρεύμα...
Όλα καλά εσύ;

Antoine said...

@Lucy μου,

Και εγώ έχω την ίδια γνώμη. Η τέχνη είναι μία και διαχρονική. Μπορείς απλώς να την δεις να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, δε μου αρέσουν όλα τα κινήματα εξίσου. Κάποια με έλκουν περισσότερο και τούτο λογικό μου φαίνεται.

Όσο για μένα ισχύουν τα ίδια: Σπίτι - Μάθημα - Σπίτι - Διάβασμα - Ύπνος κ.ο.κ.

Αλλά κάθε βράδυ κάνω μία βόλτα από τα φιλικά μου blogs, αφού έχω προς το παρόν αρκετό χρόνο εκείνη την ώρα της ημέρας.

Θέλω να μου πεις τι επιθυμείς από ζωγραφική για να σου κάνω ένα αφιέρωμα. Μη μου το αρνηθείς!

Horace said...

οι πιερότοι και οι αρλεκίνοι.
Ένα θέμα που αγγίζει τόσο βαθιά την παιδικότητα και τη θλίψη για μένα.

Η μουσική ταιριάζει απίστευτα με τους πίνακες..
Τελικά έχεις ένα τραγούδι των Placebo για τα πάντα?

όπως και εγώ μου φαίνεται..
πολύ ωραίο Post, καλό κουράγιο και με τα διαβάσματα..

Antoine said...

Τώρα που το λες Horace, όντως έχω ένα τραγούδι των Placebo για τα πάντα! Μπορούσα να βρω κι άλλους πίνακες και να τους συνδυάσω με ένα τραγούδι τους. Εξάλλου, για να λέμε την αλήθεια, πρώτα βρίσκω το τραγούδι και μετά τα έργα τέχνης.

Horace said...

Μου συμβαίνει και μένα συχνά αλλά με άλλο τρόπο:
πρώτα ξέρω τι μουσική θα βάλω για να αρχίσω να γράφω και μετά ξέρω τι θα γράψω..

Συνέχισε έτσι να αντλείς έμπνευση από τη μουσική..

φιλιά!

eroessa said...

ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ Ο ΠΙΚΑΣΟ ΠΗΡΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΟΥ...ΥΠΕΡΟΧΗ ΣΥΛΛΟΓΗ...

Categories