August 25, 2007

William Adolphe Bouguereau

Βιογραφικά

Ο Γουίλιαμ Άντολφ Μπουγκερώ (30 Νοεμβρίου 1825 - 19 Αυγούστου 1905) ήταν Γάλλος ακαδημαϊστής ζωγράφος. Γεννημένος στη La Rochelle, σπούδασε στην École des Beaux-Arts του Παρισιού, ενώ το 1850 κέρδισε το Prix de Rome λόγω των ρεαλιστικών πινάκων του με μυθολογικά κυρίως θέματα.

Στην εποχή του ο Μπουγκερώ θεωρήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους όλων των εποχών. Ο Degas και ο Monet μάλιστα, ιμπρεσιονιστές και αντίπαλοι του Μπουγκερώ, δήλωσαν πως το έτος 2000 το όνομά του θα μείνει στην ιστορία ως του μεγαλύτερου Γάλλου ζωγράφου, αν και το σχόλιο των δύο ιμπρεσιονιστών φαίνεται περισσότερο ειρωνικό σύμφωνα με τις αισθητικές τους επιλογές.

Όσον αφορά τους πίνακες του Μπουγκερώ πουλήθηκαν σε υψηλές τιμές, ιδίως σε Αμερικανούς εκατομμυριούχους. Εντούτοις, ο καλλιτέχνης μετά το 1920 έπεσε σε τέτοια ανυποληψία, ώστε ακόμη και το όνομά του να μην αναφέρεται στην Ιστορία της Τέχνης. Σήμερα η αξία του ζωγράφου επαναπροσδιορίστηκε, τα έργα του αναγνωρίστηκαν -ένα κληροδότημα αποτελούμενο συνολικά από 826 πίνακες- με περισσότερα από 100 μουσεία σε όλο τον κόσμο να τα εκθέτουν.

Πέθανε στη
La Rochelle.


Πινακοθήκη

Διαλέξτε μία κατηγορία πινάκων:

Everyday Woman



4 σχόλια/comments:

balabala bambaluna ( pink, of course ) said...

αγαπητε μου antoine! καλησπερα σε σενα και τη παρεα σου. τι κανεις? ειμαι σιγουρη πως εισαι καλα! ωστε αρχιζει το σχολειο,ε? ωωωω. ο πινακας τουτος του bouguereau μου αρεσει παρα πολυ. ασχολουμαι πολυ με την ιστορια της τεχνης. σκεφτομαι και για μεταπτυχιακο αργοτερο. και πρεπει να πω οτι το ονομα του δεν το ειχα εμπεδωσει εως τωρα, ακομη.
ειναι αληθεια οτι οι ακαδημαικοι ζωγραφοι που επεμεναν στο ρεαλισμο και σε μυθολογικα η' ιστορικα θεματα επεσαν γενικοτερα σε μια ανυποληψια, οταν τα προοδευτικωτερα κυματα τεχνης εμφανιστηκαν.
antoine, τον κυβο σου τον πηρα.εχω ενα προβλημα τεχνικο και περιμενω τη google να μου το λυσει, γι αυτο δεν το εχω βαλει ακομη. αλλα αν δω οτι αργουν... γιατι 10 μερες τωρα τους παρακαλαω αλλα δεν αντιδρουν!!
φιλια καλε μου antoine!

α ναι, καλυτερα στο link να με περασεις ως balabala bambaluna και οχι ως thoughts,comments, diary γιατι τουτο ακουγεται απροσωπο. και γω θα σας περασω τωρα στο blogroll μου γιατι σας εκτιμω!
τα λεμε!

Antoine said...

Όπως επιθυμείς balabala bambaluna. Μακάρι να κάνεις μεταπτυχιακό στην Ιστορία της Τέχνης. Μπορεί να μη σου δοθεί η ευκαιρία να μελετήσεις τον πολιτισμό και ειδικότερα τη ζωγραφική.

Όσο για τον Μπουγκερώ η τέχνη του έχει επανεκτιμηθεί στις μέρες μας. Θεωρείται σήμερα ως ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους που πέρασαν ποτέ από την ιστορία!

Θεόδωρος Α.Πέππας said...

Eξοχο Antoine-όπως και ολη η σελίδα , φυσικά

Antoine said...

Ευχαριστώ κ. Πέππα!

Είχα πολύ καιρό να περιηγηθώ στους πίνακες του Μπουγκερώ και μου δώσατε μία καλή ιδέα...

Categories